

რამდენიმე სიტყვა ვახტანგ ნიკოლავასგან
მაისის თვეში, სენაკის აკაკი ხორავას სახელობის სახელმწიფო პროფესიულმა დრამატულმა თეატრმა, რუსთაველის ეროვნული თეატრის დიდ სცენაზე, ორი სპექტაკლი წარმოადგინა: ჯანი როდარის „ჩიპოლინო“ და ილია ჭავჭავაძის „კაცია ადამიანი?!“. ორივე სპექტაკლმა მაყურებლის დიდი მოწონება დაიმსახურა და ვფიქრობ, სენაკელი მსახიობები კმაყოფილნი დაბრუნდნენ მშობლიურ ქალაქში.

„ჩემი ოცნებაა ქართულ სცენაზე ვიცეკვო“
ვახტანგ ჭაბუკიანის სახელობის თბილისის სახელმწიფო ქორეოგრაფიული სასწავლებლიდან ნიდერლანდების ნაციონალურ ბალეტამდე - ამბავი პრიმა-ბალერინა მაია მახათელის, რომელიც უამრავი ჯილდოს მფლობელია, რაც მის პროფესიონალიზმს, უნიკალურ ტექნიკას, განსაკუთრებულ ნიჭს, სცენურ მომხიბვლელობასა და საბალეტო ხელოვნებაში შეტანილ განსაკუთრებულ წვლილს ადასტურებს და ხაზს უსვამს მის მრავალწლიან შემოქმედებით გზას.

თამთა თავდიშვილის მიკროსკოპული სამყარო
რადიკალურად განსხვავებული, ზედმეტად თავისებური და არაორდინალური სტილი აქვს. სტანდარტულ ნორმებსა და ჩარჩოებს ვერ და არ ერგება. თავისუფალი სულია, რომელსაც ვერავინ და ვერაფერი აბრკოლებს ცხოვრებაში. გამოირჩევა რკინის დისცილინით, უდრეკი ხასიათით, შრომისმოყვარეობითა და პუნქტუალურობით. ნამდვილი ქართველია - ყველაფერში ერკვევა და ყველაფერი იცის. არასდროს უვლია ცეკვაზე, მაგრამ არაჩვეულებრივად ცეკვავს. ძლიერი ენერგეტიკისა და დადებითი მუხტის მატარებელია.

,,მთელი ჩემი ცხოვრება მაინც არის თეატრი...“
ალეკო მახარობლიშვილი დაიბადა თბილისში. 1955 წლის 15 აპრილს. 1972 წელს ჩააბარა საქართველოს შოთა რუსთაველის სახელობის თეატრისა და კინოს ინსტიტუტში, სამსახიობო მიმართულებით ( ჯგუფ. ხელმ. თემურ ჩხეიძე). თეატრალური ინტიტუტის დამთავრების შემდეგ გაანაწილეს რუსთავის თეატრში. ამის შემდეგ იყო თბილისის ნოდარ დუმბაძის სახელობის მოზარდ მაყურებეთა თეატრის მსახიობი.

,,მწამს, რომ ტყუილად არ ჩაივლის ეს განწირული სულისკვეთება“
გია კიტია დაიბადა 1956 წლის 27 თებერვალს. 1979 წელს დაამთავარა ГИТИС -ის სარეჟისორო ფაკულტეტი, კვალიფიკაცია - დრამატული თეატრის რეჟისორი. 1981 წლიდან დღემდე არის საქართველოს შოთა რუსთაველის სახელობის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის პედაგოგი. 1981-1987 წლებში იყო მოზარდ მაყურებელთა თეატრის რეჟისორი, ხოლო 1987-2007 ამავე თეატრის მთავარი რეჟისორი, 1998 წლიდან - გერმანული არასამთავრობო ორგანიზაცია "მელხიორსგრუნდი" - დამდგმელი რეჟისორი, 2004 წლიდან - საქველმოქმედო ფონდი ,,იავნანა” - მთავარი რეჟისორი, 2014 წლიდან - ხელოვანთა კავშირის "კონცეპტArt" - ის კონსულტანტი.

გამარჯობა, მე კოკო ვარ!
რეჟისორ კონსტანტინე (კოკო) როინიშვილთან საუბარი შეხუმრებით დაიწყო. ვკითხე: რატომ კოკო?! კოკო შანელის სიყვარულით შეგარქვეს? არა, მიპასუხა მან, „ჩემმა დამ დამარქვა! პატარა რომ ვიყავი, ამ სიგრძე სახელს ვერ წარმოთქვამდა, მოფერებითი კოტიკო არ მოეწონა და კოკო დამარქვა. ერთი სიტყვით, ბავშვობიდან კ ოკო ვარ!“. პირველი შეკითხვის მერე მეც ასევე მოვიხსენიებ, თუნდაც იმიტომ, რომ დღეს - „რეჟისორი კოკო როინიშვილი“ უკვე სპექტაკლების აფიშებზეა!

„თუ ძალიან ბევრს იშრომებ, თუ ძალიან ბევრს მოითმენ აუცილებლად მიიღებ მისაღებს. წარმატებას, დაფასებას და სიყვარულს...“
ქეთი სვანიძე დაიბადა 1988 წელს გაგრაში. 1995-2005 წლებში ცეკვავდა საქართველოს აკადემიურ ანსამბლში ,,ერისიონი’’.
2007 წელს დაამთავრა თბილისის ევგენი მიქელაძის სახელობის მეორე ცენტრალურ ი სამუსიკო სასწავლებლის ვოკალური განყოფილება იყო ზ. ფალიაშვილის სახელობის ოპერისა და ბალეტის სახელმწიფო აკადემიური თეატრის ბავშვთა გუნდის წევრი.

სტუმრად ქორეოგრაფ კოტე ფურცელაძესთან
ქართველ მაყურებელს ესმის სპექტაკლი და თუ არ ესმის, შესაბამისად რეაგირებს კიდეც. გარდა ამისა, დაფასება შეიძლება სხვაგვარად გავიგოთ, - ანუ თეატრის დაფინანსება და მოვლა. მრავალი წე ლია ქართული თეატრი ასებობს, უამრავი თეატრი გვაქვს დედაქალაქსა თუ რეგიონშიც, უზარმაზარი დარბაზებია, მაგრამ ლამის ხელუხლებელია.

საუბარი ვატო ჯუღელთან
ზესტაფონის თეატრის თბილისში გასტროლებისას წარმოდგენილი სპექტაკლებით, თეატრის სადღეისო შემოქმედებითი შესაძლებლობები და მისი, როგორც სამხატვრო ხელმძღვანელის პოზიცია, კარგად გამოჩნდა: წინა პლანზე თეატრის სახელოვნებო სიმაღლე, საზოგადოებრივი მნიშვნელობა და მხოლოდ შემდეგ საკუთარი ამბიციები. თბილისში გათამაშებული ოთხი სპექტაკლიდან, მას, მხოლოდ ერთი -„ანტიგონე“ ეკუთვნოდა, დანარჩენები კი მოწვეულ რეჟისორებს: ვახტანგ ნიკოლავას, გიორგი კავილაძესა და მამუკა ცერცვაძეს.
დამაინტერესა ვატო ჯუღელის განვლილმა გზამ და სამომავლო გეგმებმა.

საუბარი გივი ჩუგუაშვილთან
გივი ჩუგუაშვილი 1971-1979 წლებში რუსთავის თეატრის მსახიობი იყო, ხოლო 1979 წლიდან მარჯანიშვილის თეატრის მსახიობია, მისი შემოქმედება დახუნძლულია მრავალრიცხოვანი და მრავალფეროვანი როლებით, როგორც თეატრში, ისე კინემატოგრაფში. ქართულ სცენაზე გატარებული ნახევარი საუკუნის შემდეგ კი იგი ღირსეულად ატარებს საქართველოს დამსახურებული არტ ისტის წოდებასა და მარჯანიშვილელის სახელს.

საუბარი გივიკო ბარათაშვილთან
გივიკო ბარათაშვილი ვასო აბაშიძის სახელობის ახალი თეატრის მსახიობია, იგი ერთ-ერთი ცნობილი ახალგაზრდა ქართველი არტისტია, რომელიც აქტიურად თანამშრომლობს სხვადასხვა თაობის რეჟისორებთან. შექმნილი აქვს ოცზე მეტი როლი სხვადასხვა თეატრში და რამდენიმე კინოროლი . 2022 წელს „წინანდლის პრემიის“ ლაურეატის წოდება მოიპოვა კონსტანტინ ტრეპლევის მხატვრული სახის შექმნისთვის სპექტაკლიდან „თოლია“, რომლის რეჟისორი დავით დოიაშვილი გახლავთ (ვასო აბაშიძის სახელობის ახალი თეატრი).

საუბარი თამაზ გოდერძიშვილთან
თამაზ გოდერძიშვილი თავისი საქმის უდიდესი ოსტატი, უტყუარი თეატრალური ალღოსა და დახვეწილი გემოვნების მქონე მწერალია, შესანიშნავი მთარგმნელი და დრამატურგი. მისი ნამუშევრების ამ არასრული ჩამონათვალიდანაც კი კარგად ჩანს, თუ რამხელა წვლილი მიუძღვის მას მეოცე და ოცდამეერთე საუკუნის ქართული თეატრის, დრამატურგიის განვითარებაში.

საუბარი თემურ ჩხეიძესთან
თბილისის საერთაშორისო ფესტივალის ქართული პროგრამის ირგვლივ გამართული დისკუსიის შემდეგ ერთ–ერთმა უცხოელმა კოლეგამ საქართველოს ფარგლებს გარეთ მოღვაწე ქართველი რეჟისორის პორტრეტის შექმნა შემომთავაზა. ბატონი თემურ ჩხეიძე უყოყმანოდ დავუსახელე, მით უფრო, რომ მასთან ინტერვიუს ჩაწერას ისედაც ვაპირებდი.